maandag 13 juni 2016

Nieuwe handtas in kurkleer

Sinds ik vorig jaar mijn geitjesleer kocht in Marokko en er een handtas mee naaide, gaat deze dagelijks met mij mee. 
Ondertussen vind ik ze zelf wat afgeleefd. U kent dat wel: alle kleine en grote schatten van iedereen belanden erin...
Ik dacht dus al een tijdje aan een nieuwe....

Nu studeert de oudste binnenkort ook af aan de lagere school en ik naaide zelf een kleed voor de proclamatie, alleen had ik geen mooie handtas.
Ik had dus reden genoeg voor een nieuwe handtas vind ik....:-)

Onlangs zag ik in een winkel een keimooi exemplaar van Annelies Timmermans. Van haar hand staat er ook een patroon in het boek 'designertas'.

Ik zag de laatste tijd heel mooie tassen passeren in kurkleer, dus bestelde ik kurkleer (hier), met de bedoeling er dit model mee te maken.

Maar, toen het aankwam kon ik mij niet bedwingen en naaide er, alweer, mijn favoriete model mee 😉. Zo een schoudertas vind in on ge loof lijk handig, vooral met kids, ze hangt niet in de weg en je hebt de handen vrij....

Als voering nam ik een gouden stofje van Robert Kaufman, dat ik opspaarde voor een speciale gelegenheid, net als veel van mijn andere stofjes die liggen te wachten trouwens....
 Het kurkleer verwerkt heel makkelijk en ik gebruikte geen versteviging, het is van zichzelf redelijk stevig!







En het Annelies Timmermans- model? Ik zou niet mijn naam dragen als ik geen twee lappen kurkleer bestelde: deze handtas maakte ik met het kurkleer met zilveren spikkels, maar ik heb ook nog dat met de gouden spikkels. 
Dus, wie weet maak ik dat model ook nog....
En met het overschotje naai ik nog een portemonneeke...<3


Kurkleer: K'Bas
Patroon handtas: Lady Stitch

6 opmerkingen:

  1. De tas is super! Maar dat rek .... Ooh ik ben verliefd ... Toch wel een prijskaartje ... Waar heb jij het gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci! Voor het rekje hebben we idd wel even gespaard! Wij haalden het bij Myosotis, een (trendy), plaatselijke bloemenzaak! De ontwerper is Filip Jansen, ze verkopen het op meerdere plaatsen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Els,
    Heel mooie handtas! Echt knap gemaakt!
    En je hebt het rek al gekocht! Veel plezier ermee!
    Als er nog geïnteresseerd zijn in het rek, dan kan je het ook bestellen bij www.lesbelges.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap Els, ik ben fan van je tas...tijd om mijn kurk die al even in de kast ligt ook eens boven te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bestaat er een patroon van deze favoriete tas??

    BeantwoordenVerwijderen