donderdag 5 oktober 2017

Billie for me!

Een tijd geleden kocht ik bij CKS een kleed waar ik in kan wonen: 
het was een sweaterkleed, was mooi en gaf me het gevoel een pyama te dragen :-)
Ideaal gerief dus. 

Net toen passeerde ik (louter toevallig, uiteraard :-)) bij Madeline.

Daar zag ik deze schone jacquard van Froy&Dind liggen. 

Aangezien ik mezelf de regel oplegde alleen nog stof te kopen als ik er direct een project voor in mijn hoofd heb overliep ik de patronen die in aanmerking kwamen. 
Ik bedacht dat de kinderen stilaan genoeg gerief hebben, en daar stond ik dus te denken met mijn CKS zak in mijn handen.
Ineens keek ik in mijn zak en mijn licht ging branden; een sweaterkleed, net zoals datgene dat ik kocht, dat zou het worden! Ik kocht dus de jacquard met een sweaterkleed als doel.
Lekker snel, dacht ik toen (ahum).

Het patroon zou de Billie worden, in de mannenmaten.
Snel was het niet, want de stof bleek serieus scheef geweven, vandaar knipte ik het voorpand in schuindraad. En dan....de jacquard gedroeg zich helemaal anders dan zomersweat (lees: het was een zak)(snifsnif). 
Dus werden er rugnepen en borstnepen voorzien, werden de mouwkoppen aangepast omdat een mannensweater niet zo elegant is (afhangende schouders enzo) (al kan het ook komen doordat ik een belachelijk grote maat tekende), mouwen werden versmald....
Ik koos uiteindelijk ook voor korte mouwen omdat lange mouwen nogal te zwaar waren naar mijn gedacht.
Maar voila, ik ben content met het resultaat! Het gaat hier veel gedragen worden! :-)






Patroon: Billie-Zonen09
Stof: jacquard van Froy&Dind van bij Madeline

4 opmerkingen: