maandag 6 maart 2017

Ik deed een probeerseltje....

....dat in de smaak valt, zowel qua model als pasvorm maar bovenal door de ongecompliceerdheid.
Want zeg nu zelf: knippen en maken op 1,5 uur lijkt mij toch wel sterk, niet?!

Hoewel ik nog steeds die hard-fan ben van het Theo patroon wat betreft hemdjes, zocht ik naar een simpeler patroon (lees: een sneller patroon :-)) voor het maken van tricot hemdjes. 

Ik kocht er onlangs eentje van Lily Balou, en dat inspireerde! 
Het had een simpele kraag, zonder staander, een eenvoudige snit en was supermooi, vandaar startte ik een zoektocht, eentje die me al snel bij het Gingerbread patroon bracht. 
Het is een patroon dat in het boek 'Homemade mini Couture' staat, een boek dat hier al een tijd werkloos in mijn kast staat.

De enige 'foliekes' zijn een dichtgestikte rugplooi (niet voorzien in het patroon) en de afwerking van de mouwtjes, die ik kopieerde van mijn koophemdje :-)








Ik gebruikte een 5 jaar voor mijn 7 jarige en verlengde op basis van een bestaand hemdje.
Het stofje is er eentje van Froy en Dind, dat (net zoals het boek) al een tijd in mijn kast lag.



Nu ga ik wat spammen :-)





De twee volgende exemplaren liggen al geknipt ;-)

Patroon: Gingerbread (Homemade mini couture)
Stof: Froy and Dind



16 opmerkingen:

  1. Heel mooi, Els! Doet me ook zin krijgen in hemdjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. was jij degene die dat gepost had vorige week, ben blij dat mijn tips je geholpen hebben en miro heeft net hetzelfde hemdje maar dan een keer in theo, ik knipte ook als als bovenste rugpand door zoals bij theo en geef toe het is een snel klaartje he
    mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vermoed van niet want ik weet niet goed waarover je het hebt...

      Verwijderen
  3. Dat is wel een ideaal patroon voor een hemdje in tricot. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap! Dus de Gingerbread kan ook in tricot, bedankt om dit uit te testen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt tof! Ben helemaal geïnspireerd nu ;-).

    BeantwoordenVerwijderen