maandag 10 maart 2014

Naaitselaar weekend!!

Afgelopen weekend was het zover:
het eerste naaitselaar weekend!
Het ging door in de Karmel, een soort chirohuis in Brugge (al leek het meer op een kapel).


 Vrijdagavond werd er...genaaid, idd! Ik werkte toen een retrojurk af (nog eentje, idd!!)

Zaterdag voormiddag gingen we met zijn allen naar koekepeertje omdat Anke Cuyt de helft van haar gerief voor haar boekentas thuis vergeten was (al dan niet met opzet, daar zijn we nog niet uit! :-))







Na een lekkere maaltijd (stoofvlees met friet)



 begonnen we aan de boekentassenworkshop, onder de kundige begeleiding van de (jarige) juf Inge...
(dank voor haar eindeloze geduld!)




Dat was veeeeel werk, zodat we 's avonds een (stoffen)kwis deden, ineengestoken door Veerle (leuk, btw);
en waar ik daar normaalgezien helemaal niet goed in ben, kwisten we onder de groepsnaam 'de winners'
en maakten we die naam ook waar! jeuj!




De beloning was een half metertje stof (dat hadden we nog niet :-))

Zaterdagavond waren er die tot 's nachts verder deden en hun boekentas dezelfde dag nog afwerkten, zelf was ik leeg en kroop in bed!

Zondagochtend werkte ik verder aan mijn boekentas...
Mijn combinatie van canvas, tafelzeil en decovil was geen evidente keuze vond ik zelf, ik brak 3 naalden en de motor van mijn machine was regelmatig 'oververhit'. 
Hier het resultaat van mijn naaisels:



...en toen was het tijd om op te krassen en op te ruimen...
Het was leuk en zeker voor herhaling vatbaar....


Overzicht van wat de anderen maakten:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten