dinsdag 18 april 2017

Coverfun!

Ik had nooit gedacht dat ik ooit een blogbericht met die titel zou schrijven en zie nu! 

Ik kocht hem al in 2014, mijn coverlock. Ik kocht er -ambitieus als ik ben- direct ook een biesaanzetvoet bij. 
De liefde tussen ons was sinds toen heel wisselvallig.
Af en toe gebruikte ik hem, gewoon ipv een tweelingnaald om om te zomen of een hals af te werken. Erna gebruikte ik hem soms ook voor kruisnaden aan broeken. Soms met succes, soms zonder.

Totdat ik onlangs op het www veel mooie vorbeelden zag waarbij biezen aangezet werden.
In een fb groep werden er coverkransjes georganiseerd, en ik besloot hem zijn laatste kans te geven en naar zo een kransje te gaan!

Zooo blij ben ik, dat ik dat deed!!!
Die dames hielpen me goed op weg, en raad eens wat?
Die biezen aanzetten is uiteindelijk helemaal niet moeilijk-maar dat is wellicht met veel dingen zo als je weet hoe het moet :-)


Aanschouw hier het resultaat:




Wellicht het begin van een nieuw verhaal :-)

De biezenaanzetvoet op zich is vrij duur, vooral om wille van de basisplaat die je nodig hebt om de voet op een Janome-cover te plaatsen.
Eens je de basisplaat hebt kan je op Ali andere biesaanzetvoeten (met andere afmetingen) bestellen voor een paar euro. 
Dus: er is er eentje onderweg voor mij waarbij je eigl 2 biezen op elkaar kan zetten, zodat het lijkt alsof er een paspel onder het biesje zit. 
Wordt vervolgd dus, stay tuned!!
















Patroon: Neon stripes (ottobre 1/2014)
Stof: Froy and Dind

6 opmerkingen:

  1. Mooi ... Ben zeer benieuwd naar t vervolg :-)
    PS: welke fb-groepje was dat ... hier ook een haat-liefde verhouding, maar vooral veel koude-water-vrees....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De naam van het fantastische fb groepje is coverlock-eerste hulp! Een aanrader! Succes!

      Verwijderen
  2. Mooie shirtjes.ben heel benieuwd hoe die nieuwe bies geleider met paspel heet bij ali...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken de coverstitch alleen nog maar ter vervanging van de tweelingnaald en dat is een groot succes! Ik maakte ooit hetzelfde shirt en plooide zelf de boordstof aan de hals- en armsgaten, nadien met de coverstitch en dat ging als vanzelf. Ik heb het geluk de coverstitch bij ons op school (afdeling mode) te kunnen gebruiken.
    Ik ben dus benieuwd naar je nieuwe ervaringen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, dit is een zeer belangrijke boodschap die ik moet doorgeven aan iemand die door huwelijkse problemen heengaat, dat alle hoop niet verloren gaat, wat het probleem ook is, hier is wat je moet weten om je huwelijksprobleem te redden, ik werd ooit geconfronteerd met uitdagingen in mijn relatie tot ik een artikel tegenkwam dat sprak over de man die ik wil introduceren om je dit artikel nu te lezen. Dr. Ekpen van Ekpen Temple is de man die ik je wil aanbevelen met een huwelijksprobleem, dat hij je kan helpen met zijn krachtige spreuk om het probleem op te lossen dat je in je echtelijke leven tegenkomt. Neem vandaag nog contact met hem op via: ekpentemple@gmail.com of whatsapp hem op +2347050270218 u zult er blij om zijn.

    BeantwoordenVerwijderen