dinsdag 9 januari 2018

Chanel vestje

Een tijd geleden, tijdens ons (twee)jaarlijkse naaiweekend in Heibrand, reden we naar de veritas van Schilde om nog gerief te halen. 
Daar zag ik een burdapatroon met een mooie fit voor een chanel-achtig vestje. 
Helaas was het patroon er niet op voorraad. Later kocht ik het in Veritas Wijnegem.
Het stofje, met zwart glinstertje, kocht ik er ook.

Toen ik mijn plan voorlegde aan Ingrid, bij wie ik vrij naaiatelier volg, hertekende zij mijn basiskleedpatroon (dat zij ook maakte) tot dit vestje, en gebruikte ik mijn burdapatroon toch niet.
Zij is een waar naaiwonder, vindt voor alle naaiproblemen een oplossing door haar ervaring als haute-couture naaister.

Het knippen op zich was al geen sinecure: door het rafelige stofje kon ik mijn stiklijnen niet aanduiden en luste ik alles. Ook de ruiten lopen overal door, hetgeen ook veel (denk) werk was.
Het vestje werd voorzien van subtiele epaulettes die op kundige manier gemeten en vastgezet werden.

Ik omboordde het vestje met de zelfkant van de stof.
Het resultaat mag er zijn!














5 opmerkingen: