vrijdag 9 maart 2018

Billiehemd of zoiets....

Toen ik mijn kast opendeed  met de intentie zomertshirts te naaien bedacht ik de Billie eens in de niet-raglanuitvoering te naaien. 
Mijn hart maakte dan ook een sprongteje toen ik het desbetreffende patroon in de juiste maat vroeger al getekend bleek te hebben en het nu terugvond ook!!
Mijn plan was er een polo mee te maken (voor de verandering eens geen Theopolo).
Nadat ik mijn stof al knipte (stomstomstom) merkte ik dat wat ik dacht verkeerdelijk als voorpand bestempelde patroon nam voor mijn achterpand-volgt ge nog?-toch het voorpand was... maar met een aangeknipt, vals knopenpad. 
Bon, ik dacht dat dat een rugneep was maar daarin dacht ik dus verkeerd. 
Ik werkte het af, maar in mijn hoofd klopt het niet; een tshirt met knopen dat niet open kan en met doorlopende kraag...



De hals werkte ik netjes af met een biais (uit de stof zelf). Ik vind het resultaat netter en het is eigenlijk niet zoveel werk!


De onderkant naaide ik met de coverlock, maar ik stikte met 3 naalden op de verkeerde kant van de stof.



Stof: Madeline de stoffenmadam
Patroon: Billie van Zonen09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten