donderdag 29 mei 2014

Fluo-Cirkelrok

Hoewel mijn stoffenkast soms kraakt, kan ik het toch af en toe 
niet laten om 'een overschotje' te kopen op het internet :-).
Zo ook bij deze, ik zou hem precies niet zelf kopen in de winkel,
maar toen hij toekwam bleek hij supermooi!

Alleen, verknippen leek me bij deze 'landschapsstof' nogal zonde,
en het bleek net genoeg voor 1 pand van een cirkelrok.
In mijn stoffenkast vond ik een stofje dat mooi past als achterkant.
In plaats van boordstof gebruikte ik deze keer een rek, wel leuk, al zeg ik het zelf....



En omzomen (hetgeen ik een hel vind bij een cirkelrok) is bij deze rok niet alleen mooi (fluo) maar ook poepsimpel...

(ik probeer het ff uit te leggen: met de paspelvoet van de overlock zet je de paspel aan de goede kant van je stof, je vouwt daarna slechte kant op slechte kant en doorstikt vooraan met de paspelvoet van de naaimachine).  (Het 'moeilijkste' is de uiteinden van de paspel schoon aan elkaar krijgen, dat valt mee, nee? :-))
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, let me know!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten