dinsdag 3 juni 2014

Mijn tas of juffentas?



Met een bon die ik in februari al kreeg voor mijn verjaardag en speciaal spaarde tot deze verscheen, kocht ik een tijd geleden dit boek:





Heerlijk! 

Een boek van Sofie Duron (van Elisanna), met 12 (of 24, als je de variaties meerekent), patronen voor tassen...
Uit zoveel moois kiezen was niet simpel, 
maar mijn oog viel al vrij snel op Rosalie (elk patroon heeft een retro-meisjesnaam).
Het patroon is gebaseerd op een oude hoedendoos...

Met een aantal (van mijn favoriete) petit pan stofjes ging ik aan de slag... 
en het werd dit:








Speciaal aan dit patroon is dat je de tas niet meer hoeft te keren (lees: geen vervelende keergaten dichtmaken, jeuj!), maar dat je de naden afwerkt met biais, hetgeen wat gefoefel vergde maar uiteindelijk toch lukte (fluo roze, maar door het uur waarop de foto's getrokken werden, niet zo heel duidelijk :-():





Er gaan er nog volgen, de volgende ligt al geknipt! :-)

Oorspronkelijk bedoeld als juffenkado, maar gezien mijn tassenverslaving eindigt ze toch missch in mijn kast of in de kast van dochterlief (ze paste er haar tennisraket al in :-))

De man des huizes denkt er anders over, hij krijgt telkens bijna een flauwte bij het zien van mijn tassencollectie, I am an addict, yes I am....
(en met het boek met zo een titel kan niemand mij dat kwalijk nemen, toch?) 

1 opmerking:

  1. Ik heb het boek onlangs ook gekocht en ga deze ook zeker eens maken, knappe tas :)

    BeantwoordenVerwijderen